Adakah SuperStar Rihanna akan menjadi Poison Ivy

Adakah SuperStar Rihanna akan menjadi Poison Ivy?

Terima Kasih Atas Sokongan Anda

Rihanna Berminat Menjadi Poison Ivy

Rihanna telah menyatakan minat untuk memainkan watak Poison Ivy dalam filem Batman akan datang. Dalam satu temubual, apabila ditanya tentang desas-desus bahawa dia sedang dipertimbangkan untuk peranan itu, Rihanna berkata “Poison Ivy adalah, seperti, salah satu obsesi saya dalam hidup” dan menjawab “Maksud saya, kenapa tidak?” apabila pihak yang mewawancara mencadangkan bahawa dia patut memainkan watak itu di layar besar.

Rihanna mempunyai “obsesi yang lebih besar dengan Poison Ivy” berbanding dengan topik berkaitan Batman lain, dan peminat telah membuat suntingan Photoshop yang membayangkan dia dalam peranan itu. Walaupun laporan menunjukkan bahawa Warner Bros. memasukkan Rihanna dalam “senarai harapan” dalaman untuk peranan itu, tidak jelas sama ada sebarang perbincangan rasmi telah berlaku.

Rihanna sangat bersemangat tentang kemungkinan memainkan Poison Ivy, walaupun penyertaannya dalam filem Batman akan datang belum lagi disahkan secara rasmi.

Poison Ivy | Rihanna

Nama sebenarnya Poison Ivy bukan Rihanna. Nama sebenarnya adalah Pamela Lillian Isley. Asalnya, dia merupakan seorang ahli biokimia botani yang brilian yang mengalami keadaan kulit yang jarang dan sensitif terhadap cahaya matahari.

Sebagai seorang pelajar, Pamela jatuh cinta dengan profesornya, Jason Woodrue (juga dikenali sebagai Floronic Man), yang kemudian mengkhianatinya dan menjadikannya subjek eksperimen yang mengubah fisiologinya. Ini meninggalkannya dengan kekebalan terhadap semua toksin dan racun, serta keupayaan untuk mengawal dan berkomunikasi dengan tumbuhan.

Terluka oleh pengkhianatan ini, Pamela mengambil persona Poison Ivy dan menjadi seorang pengganas eco, menggunakan kuasanya untuk membalas dendam kepada orang yang dia lihat sebagai penceroboh alam sekitar. Dia sering digambarkan sebagai penjahat super dan musuh Batman, walaupun mereka juga telah bekerjasama pada beberapa waktu apabila matlamat mereka selari.

Beberapa versi latar belakangnya juga menyebutkan insiden di mana dia dikelirukan untuk membantu dalam rompakan, dan kemudian diracun oleh rakan sepengorbanan dalam cubaan untuk membunuhnya, yang membawa kepada dia mendapatkan kuasanya.

Adakah SuperStar Rihanna akan menjadi Poison Ivy

Kepakaran Khas Poison Ivy

Pengendalian Tumbuhan (Chlorokinesis)

Poison Ivy mempunyai kawalan mental sepenuhnya ke atas semua bentuk kehidupan tumbuhan, membolehkannya menganimasikannya untuk menyerang dan menjerat lawan-lawannya. Dia boleh mempercepatkan pertumbuhan tumbuhan, membentuk mereka menjadi pelbagai bentuk, dan mengarahkan mereka untuk melakukan tugas-tugas atas nama beliau. Ivy juga boleh mencipta hibrida tumbuhan baru yang kuat untuk tujuan khusus.

Pengendalian Feromon

Ivy boleh menghasilkan feromon yang membolehkannya memanipulasi minda dan emosi sesiapa sahaja di sekelilingnya, termasuk superhero. Feromonnya bahkan boleh digunakan untuk mengawal Kryptonian seperti Superman.

Kebal kepada Toksin dan Sentuhan Maut

Poison Ivy mempunyai toksin dalam darahnya yang menjadikan sentuhannya mematikan dan membolehkannya kebal terhadap semua racun, virus, bakteria, dan kulat. Fisiologi yang diperkukuh ini bergantung kepada menerima jumlah cahaya matahari tertentu, yang diserapnya dan diubah menjadi tenaga.

Rihanna | Kepakaran Lain

Ivy, seperti Rihanna, mempunyai kecerdasan tahap genius, terutamanya berkaitan dengan apa-apa yang berkaitan dengan tumbuhan, dan dianggap sebagai pakar botani terkemuka di dunia. Dia mempunyai kekuatan, daya tahan, dan kecekapan yang ditingkatkan, dan telah mempelajari gaya terhadap pertempuran seni bela diri yang terhad. Ivy juga boleh berkomunikasi dengan dan mendengar tumbuhan, dan bahkan dapat menggunakan mereka sebagai rangkaian untuk memproyeksikan kesedarannya dan memanifestasikan avatar tumbuhan.

Kuasa Poison Ivy berpusat di sekitar keupayanya untuk mengawal, memanipulasi, dan berkongsi dengan kehidupan tumbuhan di sekelilingnya, menjadikannya seorang pengganas eco yang tangguh dan penjahat super dalam alam semesta Batman.

Poison Ivy dalam Batman

Asal Usul dan Penampilan Awal Poison Ivy

Poison Ivy pertama kali muncul dalam Batman #181 (1966), di mana dia menyatakan dirinya sebagai penjahat wanita terbesar dan bertempur dengan Batman dan Robin. Dalam World’s Finest #252, kisah asal Poison Ivy diungkapkan, menunjukkan bagaimana dia bertransformasi dari ahli botani Pamela Isley menjadi pengganas eco Poison Ivy.

Dalam Batman: Shadow of the Bat Annual #3 (“Poison Ivy: Year One”), hari-hari awal Ivy sebagai penjahat disiasat, termasuk pertembungan pertamanya dengan Batman yang baru.

Kuasa dan Hubungan yang Berkembang Poison Ivy

Dalam Detective Comics #589, sebuah alur cerita menunjukkan Poison Ivy kehilangan kekebalannya terhadap racun, yang membawa Batman dengan enggan membantunya. Dalam arka cerita “Ashes of Eden”, Poison Ivy mendapatkan kawalan yang meningkat ke atas kehidupan tumbuhan, menjadi “Queen Ivy” dan mengancam untuk mengambil alih Gotham.

Hubungan Poison Ivy dengan Harley Quinn telah menjadi fokus utama, pertama kali bertemu dalam Harley Quinn #3 dan kemudian membintangi siri minit Harley and Ivy.

Aliansi dan Konflik Poison Ivy dengan Batman

Dalam All-Star Batman, Poison Ivy bekerjasama dengan Batman untuk mencipta penawar bagi bakteria mematikan yang dilepaskan oleh Mr. Freeze. Semasa arka cerita “War of Jokes and Riddles”, Poison Ivy bersekutu dengan Riddler menentang Joker.

Dalam arka cerita “Gotham Resistance”, Poison Ivy diracuni oleh tenaga gelap Batman Who Laughs, membawa kepada konflik dengan hero seperti Harley Quinn dan Titans. Poison Ivy mempunyai sejarah yang kaya dalam komik Batman, berubah dari seorang menggoda menjadi pengganas eco yang kompleks dengan kesetiaan yang berubah-ubah dan hubungan penting dengan Harley Quinn.

Filem-filem Batman

Beberapa filem Batman yang paling ketara yang disebutkan termasuk:

  • Batman (1966) dibintangi oleh Adam West dan Burt Ward
  • Batman (1989) arahan Tim Burton
  • Batman Returns (1992)
  • Trilogi The Dark Knight (2005-2012) arahan Christopher Nolan
  • Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)
  • Suicide Squad (2016)
  • The Batman (2022) dibintangi oleh Robert Pattinson

Filem-filem Batman animasi dan alam semesta alternatif

  • Batman: Return of the Caped Crusaders (2016)
  • Batman Ninja (2018)
  • Batman: Gotham by Gaslight (2018)

Tiada sebutan khusus tentang Rihanna dilantik sebagai Poison Ivy dalam filem Batman akan datang, walaupun terdapat khabar angin dan spekulasi baru-baru ini tentang kemungkinan itu.

Filem-filem Batman akan datang

The Batman – Bahagian II (2026)

  • Siri kepada filem The Batman 2022, arahan Matt Reeves
  • Dibintangi oleh Robert Pattinson sebagai Batman
  • Tarikh keluaran ditunda hingga 3 Oktober 2026 disebabkan oleh mogok penulis dan pelakon
  • Dikhabarkan berpotensi menampilkan penjahat seperti Hush dan Court of Owls

The Brave and the Bold (TBA)

  • Sebahagian daripada reboot alam semesta DC yang baru di bawah James Gunn dan Peter Safran
  • Akan memperkenalkan anak lelaki Bruce Wayne, Damian Wayne sebagai Robin baru
  • Akan menampilkan ahli-ahli Keluarga Bat yang lain bersama Dark Knight

Batman Azteca: Choque de Imperios (TBA)

  • Sebuah filem animasi yang berlatar belakang di Gotham City yang terinspirasi oleh Mesoamerika
  • Mengikuti seorang budak lelaki bernama Yohualli yang menjadi Batman Tenochitlan
  • Diarahkan oleh Juan Jose Meza-Leon dan diedarkan oleh HBO Max

Justice League: Crisis on Infinite Earths – Bahagian 2 (2026)

  • Sebuah filem animasi yang akan membantu menyelesaikan kontinuiti Tomorrowverse
  • Jensen Ackles akan memberikan suara Batman dalam filem ini

Siapakah Rihanna?

Rihanna (nama penuh Robyn Rihanna Fenty) adalah seorang penyanyi, ahli perniagaan, pelakon, dan model Barbados yang dianggap sebagai salah satu artis rakaman yang paling prominent pada abad ke-21.

Nama penuh Rihanna ialah Robyn Rihanna Fenty. Rihanna adalah nama tengahnya, yang dipilihnya untuk digunakan sebagai nama pentas. Keluarga dan rakan-rakan rapatnya masih memanggilnya Robyn. Nama tengahnya “Rihanna” dilafazkan sebagai “Rih-Anna” dan bermaksud “rempah manis” dalam bahasa Arab.

Beliau dilahirkan pada 20 Februari 1988 di Saint Michael, Barbados. Rihanna menandatangani kontrak dengan Def Jam Recordings pada tahun 2005 dan mencapai ketenaran mainstream dengan keluarnya dua album studio pertamanya, “Music of the Sun” (2005) dan “A Girl Like Me” (2006), yang terpengaruh oleh muzik Caribbean.

Album ketiganya, “Good Girl Gone Bad” (2007), menyertakan lebih banyak unsur dance-pop dan menetapkan beliau sebagai ikon industri muzik utama.

Sepanjang kerjayanya, Rihanna telah mengeluarkan 8 album studio dan memiliki 14 single nombor satu di carta Billboard Hot 100. Beliau telah menjual lebih daripada 250 juta rekod di seluruh dunia, menjadikannya salah satu artis muzik yang paling laris sepanjang masa.

Selain daripada kerjaya muziknya, Rihanna juga mencapai kejayaan sebagai ahli perniagaan, melancarkan jenama kosmetik Fenty Beauty dan rumah fesyen Fenty di bawah LVMH.

Beliau dikenali dengan gaya peribadi yang berbeza dan berkembang, yang menjadikannya ikon fesyen dan budaya pop. Rihanna juga telah berlakon dalam beberapa filem, termasuk Battleship dan Valerian and the City of a Thousand Planets.

Rihanna adalah seorang penyanyi Barbados yang sangat berjaya dan berpengaruh, usahawan, dan tokoh awam yang telah memberikan impak besar kepada industri muzik dan fesyen selama dua dekad yang lalu.

Lagu-lagu Hit Terbesar Rihanna

  1. “Umbrella” (feat. Jay-Z) – Ini adalah hit nombor satu pertama Rihanna di carta Billboard Hot 100, menghabiskan 7 minggu di tempat teratas pada tahun 2007.
  2. “Don’t Stop the Music” – Lagu dance-pop ini mencapai #3 di carta Billboard Hot 100 pada tahun 2007.
  3. “Disturbia” – Sebuah lagu electropop/dance-pop uptempo yang mencapai #1 pada tahun 2008.
  4. “Only Girl (In the World)” – Single utama dari album Rihanna tahun 2010 “Loud” yang menduduki tangga lagu.
  5. “We Found Love” (feat. Calvin Harris) – Lagu dance-pop elektronik ini merupakan hit global besar, menghabiskan 10 minggu di #1 pada tahun 2011-2012.
  6. “Stay” (feat. Mikky Ekko) – Sebuah balada didorong oleh piano yang mencapai #3 di carta Billboard Hot 100 pada tahun 2013.
  7. “Love the Way You Lie” (dengan Eminem) – Kolaborasi ini dengan Eminem menghabiskan 7 minggu di #1 pada tahun 2010.
  8. “Diamonds” – Single utama dari album Rihanna tahun 2012 “Unapologetic” yang menduduki tangga lagu.
  9. “Pon de Replay” – Single debut Rihanna yang mencapai #2 di carta Billboard Hot 100 pada tahun 2005.
  10. “SOS” – Sebuah hit electropop/dance-pop yang mencapai #1 pada tahun 2006, salah satu single #1 terawal Rihanna.

Rujukan

Google | | Bing | | Buzzfeed | | Usatoday | | Billboard | | Rollingstone | | Wikipedia | | Britannica | | Screen Rant | | Dexerto | | Imdb | | Forbes | | Rottentomatoes | | Cbr | | Fandom | | Weebly | | Youtube | | Reddit | | Youtube | | Instagram | | Youtube | | Umich Edu | | Gamespot | | Capitalxtra | | Boomplay | |

Related Posts

Translate »