Sistem Pengangkutan Singapura Suka Malaysian

Sistem Pengangkutan Singapura Suka Malaysian

Seorang rakyat Malaysia baru-baru ini mencipta ribut kecil dalam talian melalui mengulas tentang betapa baiknya Sistem Pengangkutan Singapura.

Terima Kasih Atas Sokongan Anda

Orang Malaysia, menggunakan nama Muaz Mohd di twitter / X mengulas. Beliau menekankan infrastruktur pengangkutan Singapura yang cekap.

“Pergi ke Jelajah Eras di Singapura (dan mempunyai masa terbaik) tetapi saya ingin menyerlahkan betapa HEBATnya pengangkutan awam dan infrastruktur awam Singapura 😫

Berjalan, menaiki bas, MRT-ed dan tidak menaiki satu kereta pun di sana. Jangan sesekali kata kita tidak boleh memilikinya kerana cuaca kita”

“Bas-bas itu menepati masa jika tidak lebih awal. Anda boleh menjejakinya di peta google tetapi anda juga boleh mendapatkan maklumat langsung di perhentian bas tentang bila bas seterusnya, betapa sesaknya dan lain-lain. Ia boleh dikatakan lebih baik daripada London. Semua orang menaiki bas terutamanya penduduk tempatan”

“Orang ramai juga berbasikal ke mana-mana – kanak-kanak, orang yang bekerja, orang yang pergi ke kedai roti dll.

Tahukah anda Singapura mempunyai laluan berbasikal sepanjang 525km di seluruh negara? Dan mereka juga saling berkaitan dengan taman?

MRT mereka juga sudah tentu menakjubkan dengan kekerapan yang hebat.”

Dan sudah tentu, tidak ada keraguan bahawa Pengangkutan Awam Singapura cukup baik berbanding dengan Malaysia. Tetapi saya tidak tahu sama ada Encik Muaz Mohd bersungguh-sungguh atau dia cuba bergurau.

Sudah tentu, yang di bawah hanyalah pendapat peribadi saya (Dalam Kurung).

“Bas-bas itu menepati masa jika tidak lebih awal. Anda boleh menjejakinya di peta google tetapi anda juga boleh mendapatkan maklumat langsung di perhentian bas tentang bila bas seterusnya, betapa sesaknya dan lain-lain. Ia boleh dikatakan lebih baik daripada London. Semua orang menaiki bas, terutamanya orang tempatan” (Kerana Kereta dan Motosikal terlalu mahal di Singapura. Rakyat Singapura tidak mampu membeli Kereta dan Motosikal.)

“Orang ramai juga berbasikal ke mana-mana – kanak-kanak, orang yang bekerja, orang yang pergi ke kedai roti dll (Sebab Kereta dan Motosikal sangat mahal di Singapura. Jadi orang Singapura tidak boleh membeli Kereta. Jadi mereka membeli Basikal!)

Tahukah anda Singapura mempunyai laluan berbasikal sepanjang 525km di seluruh negara? Dan mereka juga saling berkaitan dengan taman? (Mungkin anda boleh pergi dan mencuba dan berbasikal sejauh 525km?)(Ya. Dan adakah anda tahu Malaysia mempunyai lebih daripada 1000km lebuh raya? Taman? Okay. Siapa yang pergi ke Taman? )

MRT mereka juga sudah tentu menakjubkan dengan kekerapan yang hebat.” (Kerana penduduk Singapura terlalu ramai)

“Bas-bas itu menepati masa jika tidak lebih awal. Anda boleh menjejakinya di peta google tetapi anda juga boleh mendapatkan maklumat langsung di perhentian bas tentang bila bas seterusnya, betapa sesaknya dan lain-lain. Ia boleh dikatakan lebih baik daripada London. Semua orang menaiki bas, terutamanya orang tempatan” (Ya. Jadi kadang-kadang, saya tertanya-tanya mengapa ada bas boleh lewat setengah jam atau lebih jika ia dikawal dan berpusat. Rakyat Malaysia sangat miskin. Kerana Kereta dan Petrol sangat murah. di Malaysia. Kami tiada pilihan selain membeli kereta.)

Saya tidak tahu sebenarnya niat En Muaz Mohd. Tetapi jika dia suka berjalan-jalan dan menaiki pengangkutan awam. Mungkin dia boleh pertimbangkan untuk berhijrah ke Singapura. Saya pasti Singapura pasti akan mengalu-alukannya!

Rujakan

X. https://twitter.com/MuazMohd94
‘More than Eras Tour’: Swifties visiting Singapore praise … – AsiaOne. https://www.asiaone.com/singapore/more-eras-tour-swifties-visiting-singapore-praise-transport-system-and-crowd-control-taylor-swift

Related Posts

Translate »