Singapura Menjemput Taylor Swift Malaysia Mendapat Keuntungan Daripadanya

Singapura Menjemput Taylor Swift. Malaysia Mendapat Keuntungan Daripadanya.

Terima kasih Singapura Kerana membelanjakan wang untuk membawa Taylor Swift Over. Ramai di antara kita di Malaysia mengaut keuntungan daripadanya.

Terima Kasih Atas Sokongan Anda

Kejayaan monumental konsert Taylor Swift “The Eras Tour 2024” di Singapura bergema bukan sahaja di hati peminat tetapi juga bergema dalam daftar tunai perniagaan. Sementara Singapura meraih faedah kewangan utama, dengan anggaran peningkatan sebanyak RM1.7 bilion kepada ekonominya, negara jiran Malaysia turut merasakan getaran ekonomi, terutamanya dalam sektor pengangkutan.

Taylor Alison Swift, dilahirkan pada 13 Disember 1989, ialah penyanyi-penulis lagu Amerika yang pengaruhnya melangkaui bidang muzik. Dia memulakan kerjaya penulisan lagu profesionalnya pada usia 14 tahun. Dia menandatangani kontrak dengan Big Machine Records pada tahun 2005 dan memperoleh menonjol sebagai penyanyi pop negara. Album awalnya, termasuk “Taylor Swift” (2006) dan “Fearless” (2008), menampilkan hits seperti “Teardrops on My Guitar”, “Love Story”, dan “You Belong with Me”. Kesenian Swift berkembang apabila dia bereksperimen dengan gaya rock dan elektronik. “Speak Now” (2010) dan “Red” (2012) mempamerkan kepelbagaian beliau. Yang terakhir menghasilkan single nombor satu Billboard Hot 100 pertamanya, “We Are Never Ever Getting Back Together”.

Pada tahun 2014, Swift mengubahsuai imejnya dari negara kepada pop dengan album “1989”. Hit seperti “Shake It Off”, “Blank Space” dan “Bad Blood” mendominasi carta. Reputation” (2017) mencerminkan pengaruh hip-hop dan menampilkan hit “Look What You Made Me Do”. Selepas menandatangani kontrak dengan Republic Records pada 2018, Swift mengeluarkan album pop eklektik “Lover” (2019)

Dokumentari autobiografinya “Miss Americana” (2020) memberikan gambaran intim tentang hidupnya. Swift mendalami folk indie dengan album 2020 “Folklore” dan “Evermore”. Dia juga merakam semula empat album, berjudul “Taylor’s Version”, selepas pertikaian dengan Big Machine Records.

Jelajah Erasnya (2023–2024) menjadi lawatan dengan kutipan tertinggi sepanjang masa. Swift telah mengarahkan video dan filem, termasuk “Folklore: The Long Pond Studio Sessions” dan “All Too Well: The Short Film”.

Dengan lebih 200 juta rekod terjual, Swift ialah salah seorang pemuzik terlaris di dunia. Dia ialah artis jelajah wanita dengan kutipan tertinggi dan wanita yang paling banyak distrim di platform seperti Spotify dan Apple Music. Pengaruh Swift melangkaui muzik; dia dinobatkan sebagai Time Person of the Year pada 2023. Legasinya sebagai artis, usahawan dan peguam bela untuk hak artis dan pemerkasaan wanita terus membentuk budaya dan politik popular.

“Untuk Jelajah Eras, kami berjaya menjana pendapatan kira-kira RM25,000 hingga RM30,000 dalam satu hari,” dedah Amirul. Amirul Sufi, pengendali perkhidmatan bas dari Malaysia, telah diberi ganjaran kewangan yang tidak dijangka. Dalam sehari, perkhidmatan basnya memperoleh kutipan RM30,000 yang mengagumkan. Durian runtuh ini datang daripada ‘Swifties’ yang tidak sabar-sabar—istilah penyayang bagi peminat Taylor Swift—dari Kuala Lumpur ke Singapura untuk menyaksikan konsert yang dinanti-nantikan itu. Untuk Jelajah Eras, Amirul berjaya menjana pendapatan kira-kira RM25,000 hingga RM30,000 dalam satu hari dengan mengendalikan tiga bas untuk lawatan sehari ke konsert itu. Pendapatan yang luar biasa ini menyerlahkan permintaan luar biasa di kalangan peminat Malaysia untuk menyaksikan idola mereka secara langsung.

Kejayaan Amirul daripada peminat berulang-alik ke pertunjukan Taylor Swift di Singapura melukiskan gambaran jelas tentang gelombang ekonomi peristiwa mega boleh mencipta jauh melampaui pusat gempa mereka. Kisahnya, yang melambangkan kebijaksanaan keusahawanan, menonjolkan lombong emas yang belum diterokai menanti perniagaan serantau dalam orbit fenomena muzik antarabangsa. Arus lemah ekonomi ini, yang mengalir melalui industri perkhidmatan wilayah jiran seperti Malaysia, menggariskan potensi luas cermin mata ini.

Rujakan

Taylor Swift’s Singapore Concert: A Malaysian Bus Operator’s … – MSN. https://www.msn.com/en-my/lifestyle/other/taylor-swift-s-singapore-concert-a-malaysian-bus-operator-s-rm30000-daily-windfall/ar-BB1jD6ui
Taylor Swift runs into Travis Kelce’s arms backstage at Eras Tour concert in Singapore. https://www.msn.com/en-us/entertainment/entertainment-celebrity/taylor-swift-runs-into-travis-kelces-arms-backstage-at-eras-tour-concert-in-singapore/ar-BB1jAaCo
NSTviral: Bus operator rakes in RM30k daily for Taylor Swift’s concert …. https://api.nst.com.my/news/nst-viral/2024/03/1024253/nstviral-bus-operator-rakes-rm30k-daily-taylor-swifts-concert
Taylor Swift – Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Taylor_Swift
Instagram. https://www.instagram.com/p/C0NGeZTuP9p/?img_index=2

X. https://x.com/BFMradio/status/1766314575274946678?s=20

Related Posts

Translate »