MH370

Firma Berpangkalan di AS mencadangkan Pencarian Baru untuk MH370

Firma Ocean Infinity AS yang berpangkalan di Texas bercadang untuk memperbaharui pencarian MH370. Sedekad selepas kehilangannya, terdapat usaha baharu untuk mencari Penerbangan Malaysia Airlines 370 (MH370). Pada 8 Mac 2014, MH370, pesawat Boeing 777 yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal, kebanyakannya warga China, dari Kuala Lumpur, ke Beijing, hilang daripada radar sejurus berlepas. Sehingga kini, ia masih hilang. Hilangnya begitu ramai orang dan seluruh pesawat menarik minat dunia.

Terima Kasih Atas Sokongan Anda

Ocean Infinity dicadangkan adalah untuk menggunakan teknologi dan kepakaran termaju untuk mencari serpihan dan berpotensi memberi penerangan tentang apa yang berlaku kepada penerbangan malang itu. Walaupun usaha pencarian sebelum ini adalah meluas, keluasan Lautan Hindi dan cabaran yang ditimbulkan oleh penerokaan laut dalam telah menjadikan ini satu usaha yang sangat kompleks.

Dalam satu Kenyataan, ketua eksekutif Ocean Infinity Oliver Plunkett berkata bahawa syarikatnya merasakan ia “berada pada kedudukan untuk dapat kembali mencari” MH370, dan beliau berkata ia telah “menyerahkan cadangan kepada kerajaan Malaysia” untuk menyambung semula operasi. . Ocean Infinity telah “memfokuskan pada memacu transformasi operasi di laut; berinovasi dengan teknologi dan robotik untuk memajukan lagi keupayaan pencarian lautan kami.” Syarikat itu kini berminat untuk mengemukakan cadangan “no find, no fee” kepada Kerajaan Malaysia untuk kelulusan.

Perdana Menteri Malaysia Anwar Ibrahim berkata, “Sekiranya terdapat bukti kukuh bahawa ia perlu dibuka semula, kami pastinya gembira untuk membukanya semula,”

Menteri Pengangkutan Anthony Loke berkata dalam satu majlis memperingati MH370, “Kerajaan teguh dengan tekad kami untuk mencari MH370…Kami amat berharap pencarian dapat menemui pesawat itu dan memberikan kebenaran kepada waris.”

Kerajaan Malaysia komited untuk mendedahkan Kebenaran mengenai MH370, “Sementara saya berdiri di hadapan anda, dan membuat janji ini, saya akan melakukan segala yang mungkin untuk mendapatkan bukti, untuk menandatangani kontrak baharu dengan Ocean Infinity untuk pencarian disambung semula secepat mungkin ,” janji Loke. .

Keluarga penumpang dan anak kapal yang hilang masih menunggu penutupan mengenai apa yang sebenarnya berlaku. Nicolette Gomes, 39, anak perempuan penyelia dalam penerbangan Patrick Gomes, yang berharap dapat bersatu semula dengan bapanya berkata, “…Tetapi kemudian realiti berlaku dan anda belajar untuk menerima kehidupan, tetapi kami tidak boleh berhenti melakukan apa yang kami lakukan. telah lakukan (sejak 10 tahun lalu). Kami hanya perlu percaya bahawa segala-galanya akan menjadi lebih baik…”

“Sifat manusia ialah apabila kita kehilangan sesuatu, kita ingin tahu ke mana ia pergi. Seluruh dunia ingin tahu apa yang sebenarnya berlaku,” kata Intan. Intan Maizura Othaman, 43, adalah isteri kepada anak kapal kabin Hazrin Hasnan.

Cadangan firma yang Berpangkalan di AS adalah untuk menggunakan teknologi dan kepakaran termaju untuk mencari serpihan dan berpotensi memberi penerangan tentang apa yang berlaku kepada penerbangan malang itu. Walaupun usaha pencarian sebelum ini adalah meluas, keluasan Lautan Hindi dan cabaran yang ditimbulkan oleh penerokaan laut dalam telah menjadikan ini satu usaha yang sangat kompleks.

Ekspedisi pencarian yang diketuai Australia sebelum ini meliputi kira-kira 46,000 batu persegi di Lautan Hindi menemui hampir tiada kesan pesawat itu.

Rujakan

MH370 Disappeared a Decade Ago. Here’s What We Know About One of …. https://www.usnews.com/news/world/articles/2024-03-05/mh370-disappeared-a-decade-ago-heres-what-we-know-about-one-of-aviations-biggest-mysteries
US tech firm offers ‘no find, no fee’ search for Malaysia Airlines …. https://www.mirror.co.uk/news/us-news/tech-firm-offers-no-find-32261772.amp
MH370 Search Back On With U.S. Firm’s ‘No Find, No Fee’ Deal – TIME. https://time.com/4990709/mh370-search-ocean-infinity-mas-missing-jet/
A Decade After Disappearance, Malaysia May Renew Search for … – TIME. https://time.com/6837375/search-missing-malaysia-airlines-flight-370-decade/
MSN. https://www.msn.com/en-us/news/world/us-firm-hopes-to-start-new-search-for-mh370-decade-after-it-vanished/ar-BB1jiIUl
Mirror. https://www.mirror.co.uk/news/us-news/tech-firm-offers-no-find-32261772.amp
Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=s_w1B8crsVE
MSN. https://www.msn.com/en-my/news/national/search-for-missing-flight-mh370-to-resume-as-soon-as-possible-says-transport-minister/ar-BB1jf81o
MSN. https://www.msn.com/en-my/news/national/10-years-on-heartache-questions-remain-for-mh370-families/ar-BB1jfnss

Related Posts

Translate »