Sreeleela

Sreeleela, juga dieja sebagai Sree Leela, ialah seorang pelakon Amerika yang berasal dari India yang telah mencapai kejayaan dalam industri filem Telugu dan Kannada.

Terima Kasih Atas Sokongan Anda

Tarikh Lahir14 Julai 2001
Tempat LahirDetroit City, Michigan, Amerika
Kampung HalamanBangalore, Karnataka
Tinggi165cm
Berat60kg
Rajah32-28-30
MataCoklat
RambutCoklat Gelap

Dia memulakan perjalanan lakonannya dengan watak utama dalam filem Kannada “Kiss” pada 2019. Walaupun mempunyai hubungan dalam pawagam Telugu, dia memilih untuk memulakan kerjayanya dalam filem berbahasa Kannada kerana dibesarkan di Bangalore.

“Kiss” memenangi pelbagai pujian. Pengkritik memuji penampilan sulungnya yang yakin, dan dia mendapat perhatian kerana kehadirannya yang bergaya di skrin. Tidak lama selepas itu, dia muncul dalam “Bharaate”, di mana dia memegang dirinya bersama Sriimurali dari segi lakonan dan kehadiran skrin.

Pada tahun 2021, Sreeleela membuat debut pawagam Telugu dengan “Pelli SandaD”. Walaupun filem itu mendapat ulasan negatif, persembahannya dihargai oleh pengkritik. Mereka boleh mengkritik filem itu, tetapi mereka tidak boleh mengkritiknya.

Pada tahun 2022, dia membintangi komedi romantik Kannada “By Two Love”, di mana dia mencuri persembahan dengan peranan yang membolehkannya menjadi lebih daripada sekadar gula mata. Perjalanan Sreeleela dalam industri perfileman telah ditandai dengan serba boleh dan persembahan yang menjanjikan.

Ketika bintang lain sibuk berpesta hari demi hari, Sreeleela pula sibuk belajar untuk menjadi seorang doktor. Dia kini berada di tahun terakhir MBBSnya.

Daripada mengejar kehidupan glam, Sreeleela adalah seorang yang rendah hati. Pada Februari 2022, dia mengambil dua anak OKU, menunjukkan belas kasihan dan komitmennya untuk membuat perubahan kepada golongan kurang bernasib baik.

Rujakan

Sreeleela – Wikipedia. – https://en.wikipedia.org/wiki/Sreeleela

Sreeleela Wiki, Height, Age, Boyfriend, Husband, Family, Biography …. – https://wikibio.in/sreeleela/

Sreeleela Height, Age, Boyfriend, Husband, Family, Biography & More. – https://starsunfolded.com/sreeleela/

en.wikipedia.org. – https://en.wikipedia.org/wiki/Sreeleela

Instagram – https://www.instagram.com/p/C3hcEZpL1sQ/?hl=hi

Related Posts

Translate »