Noh Salleh Nafi Menculik anaknya

Penyanyi Noh Salleh mendapati dirinya terjerat dalam situasi kecoh apabila dia menafikan sekeras-kerasnya tuduhan menculik anaknya, Musa, daripada bekas isteri Mizz Nina. Kontroversi itu telah mencetuskan kegilaan media, dengan laporan bercanggah dan spekulasi awam mengaburkan kebenaran.

Terima Kasih Atas Sokongan Anda

Pasangan itu tidak mempunyai anak sehinggalah mereka mengambil Musa sebagai anak angkat pada Mac 2022. Bagaimanapun, sejurus selepas bercerai pada Ogos 2022. Kedua-duanya berkahwin semula.

Noh Salleh melahirkan rasa kecewa dan tidak percaya dengan dakwaan yang dilemparkan terhadapnya. Dia bertegas menyangkal dakwaan menculik Musa, menegaskan bahawa tuduhan sedemikian adalah tidak berasas dan merosakkan reputasinya. Noh menegaskan bahawa dia sentiasa mengutamakan kesejahteraan anaknya dan tidak akan sesekali melakukan sebarang perbuatan yang boleh memudaratkan dia dari segi emosi mahupun fizikal. Hikayat yang merentasi bintang itu bertukar kepada umum apabila laporan muncul, memperincikan dakwaan penculikan. Noh menegaskan bahawa keadaan telah ditiup di luar kadar dan beliau komited sepenuhnya untuk menyelesaikan perkara itu melalui saluran undang-undang.

Menurut Noh Salleh, “Alhamdulillah, polis juga memahami situasi itu. Memang tiada unsur jenayah. Terus terang saya rasa terharu apabila tuduhan penculikan itu diperkatakan secara meluas. Cuma orang bercakap… sumbernya pun saya tidak tahu. daripada cerita itu.”

Penyanyi yang terkenal dengan persembahannya yang penuh emosi itu mendakwa bahawa dakwaan itu bukan sahaja palsu tetapi juga amat mendukacitakan. Penafian itu dibuat di tengah-tengah prosiding undang-undang, menunjukkan bahawa bekas pasangan itu mungkin terjerat dalam perebutan hak penjagaan yang sengit.

Pada pendapat saya, selera orang ramai yang rakus untuk sensasi sering membayangi aspek manusia dalam pertikaian ini. Ditambah pula perceraian sensasi mereka. Dan adalah wajar bagi ibu bapa untuk mencurahkan kasih sayang dan sokongan yang mungkin kepada anak mereka.

Rujukan

Noh Salleh denies abducting son from Mizz Nina – https://www.nst.com.my/lifestyle/groove/2024/01/1001205/showbiz-i-didnt-kidnap-musa-says-noh

Showbiz: ‘I didn’t kidnap Musa’, says Noh – https://www.thestar.com.my/news/nation/2024/01/16/noh-salleh-denies-abducting-son-from-mizz-nina

Singer Noh Salleh denies kidnapping son Musa from ex-wife Mizz Nina – https://www.malaymail.com/news/showbiz/2024/01/15/singer-noh-salleh-denies-kidnapping-son-musa-from-ex-wife-mizz-nina/112522

Instagram – https://www.instagram.com/mohammadnohbinsalleh/

Related Posts

Translate »